FANDOM

"Asteroida zagrażająca Fabryce Bohaterów była w istocie żyjącą skałą."
William Furno

Akcja "Asteroida" jest raportem znajdującym się w książce LEGO Hero Factory: W Służbie Galaktyki.

TreśćEdytuj

RAPORT NR: WF-0035
DLA: Pana Makuro
OD: Williama Furno
KOD MISJI: AA007
CEL MISJI: powstrzymać atak asteroidy
STATUS: zakończona

Wczoraj o godzinie 04:00 Natalie Breez, Mark Surge i ja wylecieliśmy z rozkazu centrali Fabryki Bohaterów na samodzielną misję. Cel: zatrzymać ogromną asteroidę, która oderwawszy się od Pasa Makuhero, leciała wprost na Makuhero City, a dokładnie na Fabrykę Bohaterów.

Wyposażeni w miotacze ładunków wybuchowych, obraliśmy kurs przechwytujący. Będąc u celu, opuściliśmy pojazd, by wystrzelić ładunki z trzech stron i rozsadzić asteroidę na kawałki. Wtedy Breez zameldowała, że jej zdaniem nie mamy do czynienia ze zwykłą asteroidą. Odczyt skanera potwierdził jej przeczucia. Asteroida zagrażająca Fabryce Bohaterów była w istocie żyjącą skałą.

Surge nalegał, byśmy zniszczyli istotę, zanim ucierpią przez nią niewinni. Breez sprzeciwiła się, twierdząc, że nie mamy prawa unicestwić żyjącej istoty i musimy znaleźć inne rozwiązanie. Jako dowódca oddziału musiałem podjąć ostateczną decyzję.

Rozważyłem opcje. Od nas zależało życie milionów mieszkańców miasta zagrożonego uderzeniem asteroidy. Ale bohater ma obowiązek chronić każdą formę życia - a ta asteroida bez wątpienia także nią była. Czy mogliśmy zatem zejść z drogi wytyczonej naszymi zasadami tylko dlatego, że w danej chwili było to dla nas korzystne?

Słowa "zejść z drogi" wywołały nagłe olśnienie. Wiem, że poleganie na przeczuciu nie jest mile widziane, Panie Makuro, ale coś mi tu nie pasowało. Dlaczego asteroida leciała prostym kursem na Makuhero City, jeśli nie było żadnej siły, która ją do tego zmuszała?

Zrobiłem drugi skan, szukając tym razem źródła napędu. Odczyt pokazał obecność zdalnie sterowanego mikrosilnika przymocowanego do asteroidy. Ktoś zaplanował atak na miasto, kierując z ukrycia lotem tej istoty.

Rozkazałem Surge'owi, by zniszczył elektronikę silnika za pomocą broni emitującej wyładowania elektryczne, w miarę możliwości nie czyniąc krzywdy istocie. Udało mu się, lecz grawitacja planety już przyciągała asteroidę.

Wróciliśmy więc na pokład pojazdu. Postanowiłem staranować nim istotę. Uderzenie pod odpowiednim kątem wybiło ją z kursu tak, że wylądowała w oceanie, lecz nasz pojazd został mocno uszkodzony. Natychmiast wezwałem statek ratunkowy dla nas i zespół medyczny na pomoc istocie.

UZUPEŁNIENIE: Istota, przystosowana do życia w kosmicznej próżni, nie utonęła w oceanie. Technicy pracują obecnie nad sposobem transportu istoty do jej naturalnego środowiska. Mój oddział namierza miejsce, z którego wysyłano sygnał sterujący, aby wykryć sprawcę ataku. Koniec raportu.

PostacieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki